Ebben a posztban az új motorformuláról, valamint annak a McLarenre való (lehetséges) hatásairól értekeznék pár gondolatban!
Jelenleg ez a gyönyörűség hajtja a kocsijainkat, ő a Mercedes-Benz FO108Z néven fut, 2398 köbcentis, V8-as erőforrás.
Azonban! 2014-ben jön az új motorformula, azok pedig kőkori szintre süllyesztik a Formula-1 motortechnológiáját, ugyanis V6-os turbómotorokat kell a gyártóknak a csapatok számára biztosítaniuk. Bernie Ecclestone volt az első, aki relatíve kívülállóként meghallgathatta az új motort, mégpedig a Ferrariét. Állítása szerint borzalmas hangja van...Nem a legjobb előjelek, hiszen a Formula-1 nemcsak az irtózatos teljesítményekről (legyen akár emberi, akár gépi), de a show-ról is szól, márpedig ahhoz alapvetően hozzátartozik a motorhang. A mostani V8-as szörnyetegek sem kutyák (május elsején amikor Jenson kb. 2 méterre húzott el mellettem az MP4/26-ossal Budapest belvárosában, akkor volt lehetőségem megtapasztalni...), de az igazi, az a V10 volt, amelyet a mai napig nem értek, miért kellett leváltani V8-ra.
Szóval a show-érték is esik, nemcsak a teljesítmények.
A Mercedes egyébként 2002 óta alkalmazza a 90 fokos hengerszöget, előtte a stuttgarti motorok 76 fokos hengerszöget zártak be (ennek volt köszönhető a jellegzetes hangjuk - post is lesz róla).
No, kicsit elkanyarodtam, de nem is baj, a következő post-ban folytatása következik!