A hétvégén rendezik meg az idei világbajnokság tizenharmadik futamát, az olasz nagydíjat, a legendás monzai pályán. A hétvége több kérdést is felvet, de mind közül kiemelkedik az, hogy vajon a két gyári Mercedes-csillagharcos mennyire tudta rendezni a viszonyát, vajon elmérgesedik-e jobban a harc a világbajnoki címért? Mennyire használt Nico Rosbergnek a "fenyítés"?
A másik komoly kérdés, hogy a pletykák szerint a McLaren nagy bejelentésre készül a hétvégén, mégpedig a pilótaügy kapcsán. Erről már az előző posztomban már értekeztem, nem is térnék ki rá részletesebben.
Nézzük csapatunk mérlegét a talján pályán!
A McLaren története során 10 győzelmet aratott a ringen, a legelsőt 1968-ban, Denny Hulme, az utolsót pedig 2012-ben Lewis Hamilton révén. Számunkra még annyiból emlékezetes ez a pálya, hogy 1988-ban, amikor a csapat óriási dominanciát mutatott (16 futam - 15 győzelem), ez volt az egyetlen pálya, ahol nem a piros-fehér McLaren-Hondák arattak győzelmet (Senna ütközött, Prost autójában felmondta a szolgálatot a japánok motorja), hanem Gerhard Berger révén a tifosik nagy örömére a Ferrari.
10 évvel később az ezüst-nyilak pokolian nagy rajtot vettek, ám:
(a feltöltésért nagy köszönet Hungary599-nek)
1999-ben Mika annyira elunta magát, hogy az első helyről eldobta az autót, majd dühében zokogni kezdett a pálya szélén:
Ennek ellenére is hál'Istennek sikerült megnyernie a bajnokságot. \o/
Az idei évtől én személy szerint nem várok sokat, Spában látszott, hogy fejlődtünk a nyári szünet alatt, azonban ott inkább arról volt szó, hogy Mercedes-motor miatt egyszerűen gyorsabbak voltunk, mint más, technikás pályán.